Kennedy Space Center

We hebben wat langer geslapen vandaag waardoor we pas rond 8u30 vertrokken zijn richting Cape Canaveral, een rit van ongeveer anderhalf uur. We hebben naast het gewone toegangsticket ook de KSC tour geboekt, een twee uur durende rondrit naar de lanceringsplatvorms. Wanneer we met de tickets aan de ingang aanschuiven valt mijn oog op het vertrekuur van de tour wat op het ticket vermeld staat, 10u30. En het is al 10u40,!!,,shit!!!! Daar had ik niet meer op gelet. Ik verzamel onze tickets en haast me naar de information desk en moet daar natuurlijk ook weer aanschuiven. Op dat moment komt een jonge gast die er werkt binnen en vraagt of hij me kan helpen. Ik leg hem snel uit wat het probleem is en hij laat er geen gras over groeien, neemt me mee naar een computer en roept er nog iemand anders bij. “Oké, let me see what i can do for you” zegt die en begint op het scherm van alles aan te klikken en te zoeken naar vrije plekken in aankomende tours. “I can get you guy’s on the 11.20 tour” zegt hij en moet mijn tickets inleveren, ik krijg een paar losse ticketjes en stickers waar op staat “Special Guest” en “Special Interest Tour”. We mogen daarmee al terug gaan aanschuiven. De gewone toegangstickets komen ze ons buiten nabrengen terwijl we aanschuiven want die moeten nog geprint worden. Vijf minuten later brengt de jonge gast ons de tickets en om elf uur staan we binnen en begeven ons meteen naar de busstopplaatsen van de tours. Wanneer we daar aankomen en de kaartjes en stickers laten zien moeten we niet bij de grote menigte aanschuiven maar worden verwezen naar een aparte doorgang. Duh,,,we doen maar en wanneer we verderop bij een hostess aankomen krijgen we te horen dat we een soort VIP tickets hebben gekregen en een speciale tour met aparte gids. We krijgen ook een gratis flesje drank mee . Woohoo !! Deze tour komt ook op plaatsen waar de standaard tour niet komt en we mogen ook uitstappen voor foto’s daar waar andere bussen enkel passeren en hebben dus ook een gids voor ons alleen. Waarschijnlijk waren de standaard tours allemaal volzet en hebben ze ons bij deze kleinere VIP groep gezet. We zijn er natuurlijk niet rouwig om 😉

We rijden vanuit het visitors center richting de lanceerplatforms en daar zijn er een stuk of 18 van. Het enorme gebouw waar de raketten verticaal in opgebouwd worden is echt indrukwekkend, het heeft een inhoud van 3.6 miljoen kubieke meter, is 160 meter hoog en beslaat 3.3 hectaren.

nasa

Via vier grote poorten kan elke raket op een “Crawler” gezet worden, een soort verplaatsbaar platform die het geheel dan naar de lanceerbasis 6.6 km verder transporteert. Zo een Crawler weegt op zich al 2700 ton en heeft 8 rupsbanden, is 40 meter lang , 35 meter breed en wordt aangedreven door 6 dieselmotoren van elke 2750PK.

IMG_20180718_230200

Ook aan de speeltuin van Elon Musk, SpaceX, houden we even halt.

Musk

Onderweg stoppen we aan een gebouw waar nog één van de Space Shuttles staat, de Atlantis en ook de enorme Saturn V raket.

atlantis

atlantis 2

dav

Morgen is het weer aan de pretparken,

Universal Islands Of Adventure.

 

 

Categorieën: USA 2018 | 3 reacties

Berichtnavigatie

3 gedachten over “Kennedy Space Center

  1. Prenen jacques

    Super interessant. Geniet er maar van 👍👍👍

    Like

  2. brebels luc

    ferm !!!

    Like

  3. audrey.coolen@telenet.be

    Whauw, sjiek….!!

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    >

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Blog op WordPress.com.