New York : Dag 3

Sommige hebben vannacht toch wat (na)dorst gehad van ons bezoek aan “230Fifth”. Toch heeft niemand koppijn als we rond 9u30 een Starbucks binnenstappen voor ons ontbijt. Daarna hoppen we weer op een bus tot aan Battery Park, waar een andere tourbus ons naar pier 37 van waaruit we een minicruise naar het vrijheidsbeeld hebben. De tickets voor die cruise waren we wel kwijt geraakt maar met  een beetje diplomatisch overleg met de Supervisor van dienst mogen we toch mee, ik kon tenslotte de reservatie nog voorleggen. Ze hebben eigenlijk niks liever dat je meegaat, de boot vaart immers sowieso en het is van de tips die ze achteraf hopen te krijgen waar ze het van moeten hebben. Het weer zit echter niet mee vandaag, het druppelde al een beetje bij het vertrek uit ons hotel maar eenmaal op de boot wordt het te erg, we gaan benedendeks zitten terwijl de boot rond de zuidtip van Manhattan de Hudsonrivier opvaart. Veel uitleg over de gebouwen en vooral de kostprijs ervan krijg je te horen, absurde bedragen die gevraagd worden en blijkbaar ook betaald worden. Wanneer we verder langs Ellis Island (waar de emigranten uit o.a. Europa eerst naartoe moesten voor ze Amerika binnen mochten) richting vrijheidsbeeld varen begint het echt hard te regenen waardoor we de foto’s vanonder een afdak moeten maken, maar dat lukt prima.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vrijheidsbeeld

Skyline Manhattan

Normaal hadden we met de fiets over Brooklyn Bridge tot in Brooklyn en terug gereden maar de regen heeft daar anders over beslist. In het 3daagse busticket zit ook een bustour naar Brooklyn dus besluiten het op die manier te doen. Die tour vertrekt pas om 17u00 en om de dag te vullen nemen we eerst de bus terug naar Times Square en snuisteren wat in de winkeltjes in de buurt. We moeten echter helemaal terug naar Battery Park vanwaar de Brooklyn tour vertrekt en als we daar , weer met de hop-on, hop-off bus, 2 minuten te laat aankomen, is de andere tour al vertrokken,,,,shit. Enfin, de busritten komen ons ondertussen al onze neus uit en ook met New York hebben we het ondertussen wel zo een beetje gehad. Fijn, tof, leuk maar we zijn het allemaal erover eens, prachtige gebouwen, herkenbare leuke plaatsen en de sfeer van de Big Apple is fantastisch,,,,voor één keer, den heb je het ook gezien.

Misschien wat vroeg om te eten maar sommigen hebben van ’s morgen niks meer gehad en dus stappen we vlakbij Wall Street binnen in een TGI Fridays (thank god its friday). Hier had ik al veel goeie dingen van gehoord en ik moet zeggen mijn spare-ribs waren echt de beste die ik ooit gegeten heb, ook de hamburgers van de anderen waren om de vingers van af te likken. Alleen is de ligging in één van de drukst bezochte plekken van NY niet goed voor de service in zo een restaurant, de drank smaakte en stonk naar de chloor of afwasmiddel, het tweede bier van Ollie en Raf hebben we teruggestuurd, stinken en vies smaken doet het. Je krijg wel zonder morren onmiddellijk een nieuwe en die smaakt en ruikt dan wel goed, dus het kan toch :-))

De sfeer in de Irish-American bar van dag één was een positieve ervaring en die ligt vlakbij, tja, dan is de keuze snel gemaakt. We bestellen er een pitcher en na enkele uren zijn er dat al 7  (van elk 1.8 liter). Als “vaste klanten” krijgen we er bovenop nog ééntje gratis. Wanneer we naar ons hotel terug lopen doen we dat op ons ingebouwde kompas, alleen is die letterlijk een beetje het noorden kwijt. We lopen niet echt verkeerd maar wel een heel stuk om:-). We concentreren ons op de bruggen omdat ons hotel aan de voet van Manhattan Bridge ligt. Echt onveilig hebben we ons niet gevoeld, je komt onderweg zelfs enkele jonge meisjes alleen tegen, dus echt gevaarlijk zal het niet zijn. Wel zijn het minder toeristische buurten en het is er echt vies en vuil, vlak onder Brooklyn Bridge glij ik bijna uit over iets glibberigs, als ik omkijk zie ik een dode rat van wel 25 cm liggen, bahhh !!!!!!!!!!!!!!!

Chinezen zijn echt vuile onhygiënische mensen, als je op dat late uur een open deur inkijkt van een restaurant of winkel geloof je je ogen niet,,,wat een motzakken ! En daar wordt dan eten klaargemaakt. Walgelijk !

We liggen tegen middernacht eindelijk in bed en moeten al om 2u30 op om onze vlucht naar Denver te halen, maar dat zijn zorgen voor morgen.

Categorieën: USA 2015 | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.